Три идеи заданий по английскому языку для интерактивных тетрадей

Три идеи заданий по английскому языку для интерактивных тетрадей

В этой статье представлены задания, которые помогут детям в возрасте 6-8 лет (уровень A1/A2 по CEFR) освоить важные темы английского языка. Мы сосредоточимся на трех ключевых аспектах: указательных местоимениях this/that и these/those, на форме Present Continuous для описания действий животных, а также на отработке лексики по теме Clothes & Weather. Включены материалы для скачивания, которые помогут сделать обучение более интерактивным и увлекательным.

Продолжить чтение...
Context-build approach: 'must' for deduction (grammar presentations)

Context-build approach: 'must' for deduction (grammar presentations)

Today, we’re diving into an engaging way to teach deduction using modal verbs — specifically must — through a context-building approach. By grounding grammar in a meaningful context, students can better grasp its use in real-life situations. Let’s see how this unfolds!

Продолжить чтение...
Trapped by Technology — стихотворение на английском для обучения лексике и грамматике

Trapped by Technology — стихотворение на английском для обучения лексике и грамматике

Технологии давно стали неотъемлемой частью нашей жизни, и дети всё чаще сталкиваются с их влиянием, проводя много времени за экранами смартфонов. Стихотворение "Trapped by Technology" — это не только креативный способ познакомить учеников с новой лексикой и грамматическими конструкциями, но и повод для обсуждения актуальной темы зависимости от технологий.

В этой статье мы рассмотрим, как преподаватели могут использовать стихотворение для улучшения навыков английского языка у детей и подростков, уделяя внимание лексике, грамматике и развитию критического мышления.

Продолжить чтение...
Context-build approach: the difference between 'have been to', 'have been in', 'have gone to' (grammar presentation)

Context-build approach: the difference between 'have been to', 'have been in', 'have gone to' (grammar presentation)

In this article, we’ll focus on using the present perfect tense to describe actions and states related to different points in time. Through the story of Peter and his experiences in Australia, students will learn how to differentiate between "has gone to," "has been to," and "has been in". By using visual aids, we’ll make it easier to grasp the meanings of these phrases and their use in different contexts. By the end of the lesson, students will be able to clearly understand when to use each form, helping them describe actions and experiences in a more precise way.

Продолжить чтение...
Context-build approach: the use of ‘no matter’(grammar presentation)

Context-build approach: the use of ‘no matter’(grammar presentation)

In this article, we’ll explore the conjunction "no matter" and how it can be used to express situations where something is not important, regardless of other factors. Through the story of Robert and his wife Rachel, students will learn how to connect clauses and convey the idea that something remains constant no matter the circumstances. By the end of the lesson, students will be able to use "no matter" with different question words like who, what, where, and more, as well as understand how to use it in both present and future contexts.

Продолжить чтение...